Gal Gadot and Patty Jenkins Re-Team for 'Cleopatra' Movie



Přeji vám všem hezké pondělní dopoledne, i když poslední dny moc hezky nebylo (u nás je třeba teď zataženou a prší). Jak už jsem minule psala, tento a příští týden budu kvůli zavření vysokých škol doma, za což jsem i vcelku ráda, protože mi to ušetří hodně času na dojíždění, který budu moct věnovat těm milionům projektů, které musím do konce semestru zpracovat. Taky přijdu o 2 směny v kině a původně jsem kvůli tomu byla trochu naštvaná. Minulý pátek jsem ale měla 8,5 hodinovou směnu, což byla vzácná výjimka, ale klidně jsem mohla končit normálně, protože na promítání v deset večer stejně nikdo nepřišel. A taky mi bylo zase připomenuto, jak mě tam některé věci štvou. V pátek mi hodně volali nebo za mnou rovnou přišli na pokladnu lidé, kteří mají koupené lístky na dobu, kdy bude kino zavřené a ptali se mě, jak to bude s vrácením peněz. No, kdyby na mě náhodou nevybaflo sdělení z facebookové stránky našeho kina, tak bych jim asi neměla co říct. Je to už poněkolikáté, kdy se řeší nějaká vážná nebo vážnější věc a já o tom vůbec nejsem informovaná od vedení, ale všechno si musím najít na Facebooku (což mimochodem není moje povinnost). Do toho má být ještě dneska v jednu hodinu nějaké školení o tom, co dělat v případě, že by hořelo, na které já nemůžu přijít, protože mám hodinu. Tohle je další věc, co mě rozčiluje a jsem zvědavá, kolik lidí tam z kina přijde, když jsou tam samí studenti, někteří ještě na středních, a jedna paní chodí normálně do práce. Ale já už jsem si prostě řekla, že na to kašlu. Jestli chtějí, ať podepíšu nějaký papír, o tom, že vím (teoreticky), co dělat, kdyby hořelo, ať mi to donesou v den, kdy mám směnu. Vím, že v dnešní době by člověk měl být rád, že vůbec má kde pracovat nebo brigádničit, ale přiznám se, že už zase zvažuju, že bych si brigádu našla jinde. Už mě prostě nebaví, jakým stylem se to kino řídí.

Dnešní článek ale má být o jedné ze dvou skvělých zpráv, které se nedávno objevily - tahle teda obletěla svět včera a možná už jste ji někde zahlédli, protože ještě v ten den o ní informovalo několik českých stránek. Naše Gal už potřetí spojí síly s režisérkou Patty Jenkins a společně znovu převedou příběh egyptské královny Kleopatry do filmové podoby. Pokud jste stejně velcí filmoví fandové jako já, tak možná víte, že o novém filmu zaměřeném na Kleopatru už se mluví několik let. S projektem byli spojováni např. režiséři David Fincher nebo Denis Villeneuve, Angelina Jolie nebo Lady Gaga. Nakonec ale všechno dopadlo úplně jinak. Práva k filmu nakonec získalo studio Paramount Pictures, které se do hlavní role rozhodlo obsadit Gal Gadot a post režisérky přiřklo Patty Jenkins. Scénáře se ujme Laeta Kalogridis, která pracovala na filmech jako Alexander Veliký, Prokletý ostrov nebo Alita: Bojový anděl. Gal byla také ta, kdo přišel s námětem na film a svou vizi představila několika filmovým studiím. Kromě toho, že se zhostí hlavní role, bude také producentkou filmu, který částečně zafinancuje její produkční společnost Pilot Wave, kterou vlastní spolu se svým manželem Jaronem. Dalšími producenty budou Patty Jenkins nebo Charles Roven, který pracoval na několika blockbusterových filmech, včetně Batmanovské trilogie od Nolana. Detaily ohledně samotného filmu zatím nejsou známy, ale jelikož jde o tak ambiciózní projekt, jsem si jistá, že jakmile bude dokončený scénář, dozvíme se toho víc.

Gal se mimochodem k projektu vyjádřila i na svých sociálních sítích: "Jak už jste asi slyšeli, spolupracuji s Patty Jenkins a Leatou Kalogridis na představení příběhu Kleopatry, královny Egypta, tak, jak jste jej ještě ve filmovém zpracování neměli možnost vidět. Poprvé se tak na Kleopatru budeme moci podívat očima žen, jak před kamerou tak i za ní."

Asi nejznámějším filmem o Kleopatře je velkofilm z roku 1963, kde si "královnu královen" zahrála Elizabeth Taylor. Pokud si snímek najdete třeba na ČSFD, tak zjistíte, že na režii a scénáři se podílela skupinka mužů - film má ale zase úctyhodných 82 %. Já osobně jsem tedy hodně zvědavá, jestli zpracování, za kterým budou stát hlavně ženy, bude stejně tak dobré. Spojení Gal a Patty Jenkins mi ale napovídá, že se rozhodně máme na co těšit :).

4 komentáře:

  1. Kleopatra byla vysněná role Angeliny. Nakonec to nedopadlo. No dnes by ji už vzhledem k věku hrát ani nemohla. Gal je ale naprosto skvělá volba. Nikdy mě to předtím nenapadlo, že by ji mohla hrát právě ona a přitom mi to teď přijde tak samozřejmé jako by ji nemohl hrát ani nikdo jiný :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Když se řekne filmová Kleopatra, mně se vybaví Elizabeth Talyor :-) Paradoxem je, že samotná Kleopatra prý nebyla vůbec nijak krásná. Také jsem četla výhrady k výběru Gal, ale lidi by brblali, i kdyby to byl někdo jiný. Četla jsem dokonce názory, že je divné, aby hrála Kleopatru židovka. Lidi jsou divní. Za chvíli jim bude vadit, že masového vraha nehraje skutečný vrah.

    OdpovědětVymazat
  3. Čekám, kdy kápne poslední kapka a já rezignuju nad internety, protože jakmile tahle zpráva vyjela, snesla se vlna hejtů na to, že Kleopatru přece nemůže hrát Izraelka a ještě k tomu židovka :D :D :D Podle mě je volba úplně skvělá a moc se těším na Gal jako Kleopatru! Mně ze všech filmových Kleopater nejvíc utkvěla ta v Asterixovi, v kreslené i hrané verzi (bože já ty filmy miluju! :D), tu s Elizabeth Taylor jsem třeba nikdy neviděla, i když o něm člověk slyší první poslední, možná si ho někdy dám :) Ale teď ten s Gal asi bude mít přednost, těším se, starověký Egypt, to je moje :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já tedy po internetu tolik nešmejdím, protože je snad všude korona, stačí mi to na Instagramu, většinou teď koukám hlavně na youtube, abych vypla, ale proč to píšu, ještě, že jsem nenarazila na komentáře k obsazení Gal do tohoto projektu, to bych byla zase smutná, jak jsou lidé zlí. Já jsem ze zprávy nadšená a velmi se těším, jak se s tím Gal popasuje :)

    OdpovědětVymazat