Empire Magazine: Wonder Woman 1984

Přeji všem další vyhřáté odpoledne. Dneska to vezmu jenom stručně, protože mám jen chvilku. Jelikož teď novinek moc není, rozhodla jsem se přeložit vybrané části ze článku o Wonder Woman 1984 pro červnové číslo časopisu Empire. Článek mi přišel docela zajímavý a četl se mi dobře, tak jsem si říkala, že zkusím po nějaké době přeložit i něco jiného než jsou filmové titulky 😀, bonusem je, že není příliš dlouhý a obsahuje i odpovědi herců a režisérky Patty Jenkins na otázku, co se jim vybaví, když se řeknou 80. léta (myslím si, že některé názory vás překvapí).


O ÚSPĚCHU PRVNÍHO FILMU

"Byli jsme outsideři," říká Gadot. "Pro všechny z nás to bylo poprvé, co jsme natáčeli sólovku se superhrdinkou v čele. Myslím, že nikdo z nás nečekal, že si film povede tak skvěle." Wonder Woman celosvětově vydělala 800 milionů dolarů a u diváků obstála daleko lépe než Justice League, který vyšel později téhož roku (2017). Vzhledem k tomu, že film sklidil takový úspěch, bylo téměř okamžitě jasné, že bude následovat i jeho pokračování. Ale ani váš tatík Zeus nemůže zaručit, že dvojka bude mít taky takové štěstí. "U prvního filmu jsem měla velkou podporu, ale zároveň tu byly obavy, jak ho diváci přijmou, protože jsem chtěla změnit směr a tón, jakým filmy od DC byly doposud točeny," říká režisérka Patty Jenkins. "Lidé ale pochopili, že to funguje a že je Gal ve své roli skvělá. Tentokrát jsem ale chtěla vytvořit něco úplně jiného."

WONDER WOMAN 1984

Jenkins rozhodně neměla v úmyslu držet se při natáčení druhé Wonder Woman zpátky. "Moje ambice tak narostla, že natočit tenhle film bylo poměrně obtížné," přiznává. "Měla jsem v hlavě příběh, který jsem chtěla vyprávět a nejlépe k němu pasovala 80. léta. Ve filmech dnešní doby mi hodně chybí, že se nedíváme na skutečné lidi, co dělají neuvěřitelné kaskadérské kousky, že nenavštívíme skutečná místa na světě a nevidíme ty krásné výhledy. A tak jsem řekla, 'Pojďme natočit obří, epický film pro plátna kin'." Jít touhle cestou ovšem nebylo vůbec jednoduché. Ne, že by se při natáčení něco pokazilo, jen bylo všechno dělané ve velkém měřítku. Ne nadarmo se ale říká go big or go home (pozn. v češtině pro tenhle výraz bohužel nemáme překlad, ale významově to v podstatě znamená jít do toho naplno/dát do toho všechno).

Jenkins vymyslela koncept pro pokračování Wonder Woman už během natáčení prvního dílu. O svůj nápad se podělila s Gal Gadot a Chrisem Pinem, který sice v jedničce umřel, ale Jenkins dokázala vymyslet, jak ho zase vrátit do hry. "Je jako nekonečná studnice nápadů," tvrdí Pine. "Během natáčení  mluvila o tom, jak by mohla o Amazonkách natočit seriál (pozn. to je do budoucna taky v plánu) a jak by mohlo vypadat pokračování jedničky." Gadot se její koncept velice líbil, sliboval totiž úplně odlišné prostředí od studené první světové války.

"V prvním filmu jsme viděli zrod Wonder Woman, ale neměli jsme čas jít hlouběji," říká Gadot. "Tentokrát už ji však známe a uvidíme ji v naprosto odlišném prostředí, takže ji zase poznáme z úplně jiné stránky a zjistíme toho o ní víc."

"Jednička byla o jejím dospění, o tom, jak se z Diany stane Wonder Woman," vysvětluje Gadot. "Byla hodně naivní a nerozuměla tomu, jak těžký život může být. Všechno pro ni bylo nové. V tomhle filmu je to ale přesně naopak. Diana se vyvinula. Je vyspělejší a moudřejší. Na druhou stranu je ale hodně osamělá, přišla o všechny své přátele a je velice opatrná. Ale potom se stane něco šíleného." To "něco šíleného" samozřejmě odkazuje na vzkříšení Steva Trevora - jak k němu ovšem došlo, je tajemstvím, které diváci odhalí až při zhlédnutí filmu v kinech. 


ZÁPORÁCI

Jenkins do příběhu zapojila i dva úhlavní nepřátele Wonder Woman z komiksů. Její původní myšlenka byla, že proti Dianě postaví její největší nemesis Cheetah. Natolik se jí ovšem líbila myšlenka, že Barbara Ann Minerva, ze které se později stane Cheetah, bude ve filmu nejprve vystupovat jako přítelkyně Diany, že se do něj rozhodla zapojit i Maxe Lorda. Lord je podnikatel, který svým zákazníkům slibuje, že dostanou vše po čem jejich srdce nejvíc touží, a jehož motto zní "stačí jen chtít". Je dokonalým ztělesněním podnikatelských praktik 80. let, kdy je chamtivost dobrá a mít víc je lepší, než mít dost. "Nemohla říct nic, co by mě nevedlo k tomu, abych tu roli nepřijal," říká Pascal. "Klidně mi mohla říct, že celý film budu nahý a mokrý a já bych tu roli stejně přijal." Lord sice může působit jako poněkud excentrická postava, ale je hlavním spouštěčem pro proměnu Barbary. "Barbara se promění v Cheetah, protože má pocit, že nikdy nebude tak dobrá jako Diana," vysvětluje Jenkins. Pod Lordovým dohledem se ovšem začne měnit. "Na začátku je Barbara taková tichá, šedá myš s nervózním smíchem," říká Wiig. "Zoufale touží po tom být jiná." Její první změny působí spíše pozitivně, Barbara získá sebevědomí a bude odvážnější, ale s odstupem času bude chtít víc a víc, až nakonec podstoupí extrémní kroky, které povedou k tomu, že se z ní stane tvor, který je napůl žena a napůl gepard. 


Co se jim vybaví, když se řeknou 80.léta?

Gal Gadot: "Madonna. Narodila jsem se v roce 1985 a její hudbu jsem poslouchala v devadesátkách a na začátku milénia. Tou ikonou, kterou je dnes, se Madonna stala právě v 80. letech. Je to docela vtipné, ale od několika lidí jsem slyšela, že jim Kristen Wiig svým účesem a oblečením ve filmu Madonnu připomíná."

Patty Jenkins: "Řekla bych, že ježdění na kolečkových bruslích. Na kolečkových bruslích jsem jezdila celá 80. léta a hodně času jsem trávila s kamarády na bruslišti. Myslím si, že tahle aktivita je hodně typická pro osmdesátky, ale možná jen v rámci USA."

Chris Pine: "Slovník. Myslím, že to byl slovník a byl oranžový. Myslím, že měl název 'Mluvte a hláskujte' ('Speak and Spell'). A pak ještě Nintendo a Transformeři."

Pedro Pascal: "Byl jsem posedlý filmy. Může za to táta, do kina nás brával několikrát do týdne. S časem se u mě vyvinul vytříbený vkus na filmy, ale když jsem byl malý, můj nejoblíbenější film byl Poltergeist, což není zrovna normální, ale dá se na něho nahlížet i jako na krásný rodinný film. Nebo jako na film o rodině."

Kristen Wiig: "Nejspíš Rubikova kostka. Myslím, že nejvíc se mi podařily sestavit tři strany. Jedna, dvě, tři. Jo, půlku jsem vždycky zvládla."

2 komentáře:

  1. Ta část, kdy herci říkají, co se jim vybaví je fakt zajímavá a pro mě asi nejvíce z celého rozhovoru, překvapila mě ta Rubikova kostka.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky mě překvapila odpověď Rubikova kostka :-) Mně se asi nejvíc vybaví móda 80. let, která je z dnešního pohledu dost úsměvná :-D Pořád nevím, jestli se víc směju nad oblečením "osmdesátek" nebo "devadesátek" :-D

    OdpovědětVymazat